Praktische informatie
Aanmelden
U kunt zich bij onze scholen aanmelden tussen maandag 25 en zondag 31 maart 2024. Dit is de nieuwe landelijke aanmeldweek voor het voortgezet onderwijs in heel Nederland.
U meldt straks uw kind(eren) aan via deze link die per 25 maart actief is. U ondertekent de aanmelding ook digitaal met uw handtekening. Aanmelden kan tot en met zondag 31 maart 17.00 uur.
Om alvast een indruk te krijgen van de velden die ingevuld moeten worden, kunt u de uitleg in dit document bekijken.
Heeft u vragen?
Neem contact op met de schooladministratie van de school waar uw kind voor kiest.
Arkelstein: 0570 504 600
De Boerhaave: 0570 504 640
Het Stormink: 0570 504 660
De Marke Zuid: 0570 504 680
De Marke Noord: 0570 504 680
Leerroute Het Corberic (vrijeschoolonderwijs): 0570 504 680
Het Vlier: 0570 504 620
Dank voor uw aanmelding!
Als u uw kind wilt aanmelden als gevolg van een verhuizing of andere situatie, voor leerjaar 2, 3, 4, 5, of 6 dan staat vanaf 12 februari 2024 deze link naar de aanmelding voor u open. U ondertekent de aanmelding van uw kind met uw handtekening digitaal.
Als uw zoon of dochter vanuit een van onze eigen EHL scholen; Het Stormink, De Boerhaave, De Marke of Het Corberic overstapt naar de bovenbouw havo/vwo op Het Vlier, dan hoeft u via deze link geen nieuwe aanmelding te doen.
Heeft u vragen?
Neem contact op met de schooladministratie van de school waar uw kind voor kiest.
Arkelstein: 0570 504 600
De Boerhaave: 0570 504 640
Het Stormink: 0570 504 660
De Marke Zuid: 0570 504 680
De Marke Noord: 0570 504 680
Leerroute Het Corberic (vrijeschoolonderwijs): 0570 504 680
Het Vlier: 0570 504 620
Dank voor uw aanmelding!
Hier vind je informatie over de aanmelding van leerlingen voor scholen van het Etty Hillesum Lyceum.
Voor bij je oudergesprekken over de school- en plaatsingsadviezen tref je hier onze KiesKoersKaart voor het schooljaar 2024/2025 aan. Hierin staat precies met welk advies, je uit welke scholen / leerroutes kunt kiezen.
Procesbeschrijving digitale inschrijving
In principe melden ouders hun kind(eren) digitaal aan via de link naar de aanmeldapplicatie onder: Aanmelden voor leerjaar 1. Als het nodig is, kan de basisschool ouders hierbij ondersteunen. Om alvast een indruk te krijgen van de velden die ingevuld moeten worden, kunt u dit document bekijken.
OSO-dossier
Wil je voor medio maart 2024 alle gegevens over je groep 8 leerling in het online Overstap Service Onderwijs (OSO) dossier plaatsen? Uiteraard bespreek je de OSO gegevens over een kind eerst met de ouders, voordat je het dossier aan één van onze scholen verstrekt.
Verplicht:
- Leerling gegevens
- Schoolloopbaan basisonderwijs
- Schooladvies
- Informatie over leerachterstanden
- Resultaten vanaf groep 6
- Overzicht sociaal-emotionele ontwikkeling (uit een gecertificeerd systeem)
- Uitslag IQ test (alleen voor praktijkonderwijs Arkelstein)
Indien van toepassing:
- Onderwijs en ondersteuningsbehoefte
- Verzuimgegevens
- Dyslexieverklaring
- Advies samenwerkingsverband VO Deventer
- Andere relevante bijlagen.
Brochures
Hier kunt u de brochures en flyers van onze leerroute downloaden
Brochures
- ETTY Magazine met Schoolpagina's De Marke incl. Corberic (32 t/m 35)
- 3 mavo's in Deventer
Flyers
Onderwijs
Elke Etty Hillesum Lyceum school heeft een personeelsraad, een ouderraad en een leerlingenraad, waarmee belangrijke thema’s en beslissingen worden besproken. Etty Hillesum Lyceum heeft een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (MR), waarin ouders, leerlingen en personeel uit alle scholen vertegenwoordigd zijn. De MR heeft een aantal rechten, die zijn vastgelegd in de wet medezeggenschapsraad onderwijs. De MR komt iedere maand bij elkaar. Meer informatie over medezeggenschap vind je in de schoolgids.
De notulen en het reglement van de medezeggenschapsraad zijn openbaar voor ouders, personeelsleden en leerlingen. Je kunt de gewenste documenten opvragen bij de secretaris: dhr. Paul van der Laan-Doorn. Hij is te bereiken via
In de overgangsrichtlijnen kun je lezen waar leerlingen aan moeten voldoen om over te gaan naar het volgende schooljaar. Klik hier voor de overgangsrichtlijnen van het huidige schooljaar
De school krijgt van het ministerie geen geld voor extra activiteiten en voorzieningen die buiten het gewone lesprogramma vallen, maar die we wel voor leerlingen en het onderwijs belangrijk vinden. Om deze activiteiten en voorzieningen toch aan te kunnen bieden, vragen we van ouders/verzorgers een vrijwillige bijdrage.
Hier vindt u het gespecificeerde overzicht van de vrijwillige ouderbijdrage van onze school.
Hier kun je de schoolgids (schooljaar 2024/2025) van Het Corberic downloaden.
Vakantie/verlof/ziek
Vakantierooster 2024-2025
2024
- Goede Vrijdag
29 maart 2024 (vrije dag voor personeel en leerlingen) - Tweede Paasdag
1 april 2024 (leerlingen en personeel vrij) - Meivakantie
29 april t/m 10 mei 2024 - Tweede Pinksterdag
20 mei 2024 - Zomervakantie
22 juli t/m 30 augustus 2024 - Herfstvakantie
28 oktober t/m vrijdag 1 november 2024
2025
- Kerstvakantie
23 december t/m 3 januari 2025 - Voorjaarsvakantie
17 februari t/m 21 februari 2025 - Goede Vrijdag
18 april 2025 (geen vrije dag voor personeel en leerlingen) - Tweede Paasdag
21 april 2025 (leerlingen en personeel vrij) - Meivakantie
21 april t/m 5 mei 2025 - Hemelvaartsweekend
donderdag 29 en vrijdag 30 mei 2025 - Tweede Pinksterdag
9 juni 2025 - Zomervakantie
14 juli t/m 22 augustus 2025
Als je ziek bent, moeten je ouders/verzorgers dit ’s ochtends vóór het eerste lesuur melden. Dit kan door te bellen naar 0570504680 of een mail te sturen naar:
Scholen kunnen geen toestemming verlenen voor luxeverlof. Extra verlof bij bijzondere omstandigheden kan worden aangevraagd bij de teamleider van de leerling. Waar het gaat om een verlof van meer dan 10 dagen behandelt de leerplichtambtenaar uw aanvraag. Zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-14773.html
Klik hier voor het aanvraagformulier voor korter dan 10 dagen.
Als ouders/leerlingen zonder toestemming toch in de aangevraagde periode bijvoorbeeld op reis gaan, overtreden zij de leerplichtwet. De school is dan verplicht om aangifte te doen bij de leerplichtambtenaar.
Protocollen
Wij hebben een reglement voor social media gebruik in school, in de lessen en onderling met elkaar. Wij stimuleren om zowel in de klas, als thuis te praten over wat acceptabel is op het gebied van social media, en wat niet. De afspraken in dit reglement gelden voor alle leerlingen van Stichting Carmel scholen. Zij gaan over gebruik van social media op mobiele telefoons en andere devices.
Wij willen een veilige en prettige school zijn voor alle leerlingen. In het anti-pestprotocol van de school staat hoe we omgaan met pestgedrag en welke maatregelen we nemen. Het aanspreekpunt voor de coördinatie van het schoolbeleid in het kader van het tegengaan van pesten op school is te vinden op de website van de betreffende school. Er staan een aantal makkelijk bereikbare instanties die hulp kunnen bieden, hun contactgegevens zijn te vinden in de schoolgids.
Zie voor informatie over aansprakelijkheid de schoolgids.
Etty Hillesum Lyceum respecteert de privacy en persoonsgegevens van leerlingen, ouders, medewerkers en anderen. Hoe wij met privacy omgaan, lees je hier in onze privacyverklaring.
Persoonlijke gegevens die u op onze website invult, worden uitsluitend door het Etty Hillesum Lyceum (en de scholen) zelf gebruikt voor het aangegeven doel, zoals informatieaanvragen en het inschrijven voor bijvoorbeeld Masterclasses. Wij houden ons daarbij aan de actuele privacywetgeving. De website van het Etty Hillesum Lyceum bevat soms links naar andere websites. Deze sites kunnen andere privacyregels hanteren. Betrokkene dient hier zelf alert op te zijn voordat gegevens worden verstrekt.
Hoe wij met cookies omgaan, lees je hier.
Onze richtlijnen m.b.t. het maken en gebruiken van beeldmateriaal lees je in de schoolgids.
De scholen van het Etty Hillesum Lyceum vallen onder de onderwijsstichting Carmel.
Heb je een klacht over gedragingen of (het uitblijven van) beslissingen? Informatie over hoe te handelen kun je vinden in de schoolgids.
Etty Hillesum Lyceum heeft in het schoolveiligheidsplan beschreven hoe om te gaan met schorsing en verwijdering van leerlingen, strafbare feiten, pesten, grensoverschrijdend gedrag op school, vandalisme, diefstal, geweld, dreiging, seksuele intimidatie, alcohol en drugs, wapenbezit en signalen van huiselijk geweld en kindermishandeling. Daarnaast zijn er protocollen in opgenomen over hoe te handelen bij verschillende soorten calamiteiten. Het schoolveiligheidsplan is voor interne medewerkers te vinden is op SharePoint en dat ter inzage kan worden opgevraagd bij het directiesecretariaat.
Het leerlingenstatuut wordt op dit moment herzien door de leerlingenraad en binnenkort vastgesteld. Het nieuwe statuut wordt daarna hier op de website geplaatst.